Tilbage til forsiden
 

Interaktive digitale medier (cand.it.)

Beskrivelse
Kandidatuddannelsen i Interaktive Digitale Medier tager udgangspunkt i de nye medier, og måden hvorpå disse muliggør interaktivitet og dermed skaber nye relationer og oplevelser for brugerne.
Niveau
Kandidat
Nøgleord
Medier, interaktive teknologier, projektstyring , brugervenlighed, oplevelsesøkonomi
Fokus
Design og kommunikation
Hovedområde
Humaniora
Studieform
Undervisningen veksler mellem kurser og projekt- og gruppearbejde. Kurserne foregår som forelæsninger på større hold og øvelsestimer på mindre hold, som hold- eller hands-on værkstedsundervisning. Der er mulighed for praktik i uddannelsen.
Job
Flertallet af kandidaterne arbejder typisk der, hvor der skal overvindes barrierer, løses problemer og ske en udvikling via kommunikation og/eller kommunikationsteknologi – det være sig mennesker imellem, mennesker og organisation imellem, virksomheder og offentlighed imellem, eller mennesker og informationsteknologi imellem.
Adgangskrav

Følgende bacheloruddannelser giver retskrav til uddannelsen:
Kommunikation og digitale medier med specialisering i interaktive digitale medier (Campus Aalborg)

Følgende bacheloruddannelser kan give adgang:
Bachelor i kommunikation og digitale medier med specialisering i kommunikation eller informationsvidenskab; Bachelor i it; Medialogi; Art and Technology; Informationsvidenskab; Medievidenskab.

Følgende professionsbacheloruddannelser kan give adgang:
Professionsbachelor i e-konceptudvikling; Professionsbachelor i web-udvikling.

Ansøgere med tilsvarende dansk eller udenlandsk uddannelse på samme niveau kan optages efter studienævnets individuelle vurdering.

Geografi
Aalborg Universitet, Aalborg
Kontakt

Kontakt den decentrale studievejledning: Tlf. 9940 9012. E-mail: studvejl-kdmAAL@hum.aau.dk